The Guardian

From GamerGate Wiki
Revision as of 05:07, 3 May 2019 by Hyatt (talk | contribs) (Formatting)
Jump to: navigation, search
This article is a stub:
It is very small and that makes us sad. Please help us expand it.
The Guardian
The Guardian logo.png
Parent Company Guardian Media Group
Owner Guardian Media Group
Editor-in-Chief Alan Rusbridger
Ethics Policy [1]
Boycotted? Yes


The Guardian is a British national daily newspaper.

Role in GamerGate

The Guardian has published numerous one-sided articles portraying GamerGate as a hate campaign and condemning actions ostensibly related to it. The comments sections of articles is often heavily moderated in order to silence dissenting views.[1]

Articles done by The Guardian involving Gamergate

Useful resources for this section

Allegations of collusion with Leigh Alexander

Useful article for this section


From 8chan:[2]

Leader 03/14/17 (Tue) 17:19:34 136381 No.330337
Everything links back to the Guardian.
Much of the clique goes back to Edge Magazine in the early 2000s. Edge's Keith Stewart is now the Guardian's games editor. Keith Stewart started the #WeLoveGameDevs hashtag campaign to cover up the fallout on the industry from the Zoe Post.
The tweet:
Reports crediting Stewart:
News organizations participating in the coverup:
Guardian technology editor Jemima Kiss told staff "Leigh will be coming in to morning conference to talk about Gamergate." Leigh Alexander was then given a writing job at the Guardian and thrown out when they were done using her.
The writers for Five out of Ten Magazine include Depression Quest contributor Patrick Lindsey, Silverstring's Zoya Street, and the Guardian's Tauriq Moosa.
In 2013 the Guardian's Charles Arthur published an article about sexism in gaming based on one comment made by a fake account named Veronika Larsson.
The Guardian's Chris Priestman wrote a fluff piece for Silverstring.
The Guardian published "Anna Anthropy and the Twine revolution."
The Guardian publishes Jenn Frank.
The Guardian quotes srhbutts.*
The Guardian quoted Mark Bernstein to falsely claim that ArbCom was banning all feminist editors.
Nafeez Ahmed of Insurge Intelligence came out of nowhere to write a hit piece claiming ", the central hive of GamerGate, is an active pedophile network." Ahmed writes for Vice Motherboard and also for Middle East Eye which was funded by Guardian writer David Hearst
The Guardian is one of the outlets promoting the never-finished government-funded non-game Walden
The Guardian announced the formation of the DERP Institute, a social research partnership of Reddit, Fark, Imgur, Twitch, and StackExchange, the same day of its launch.
The Guardian described Jessica Valenti of the Berkman Center as "one of the top 100 inspiring women in the world"
The Guardian's senior editor and partnerships strategy director Amanda Michel also worked at the Berkman Center as communications director from 2004-2006. She had leading positions in the Howard Dean and John Kerry campaigns and co-founded the New Organizing Institute.
FitzGibbon Media was a PR firm that represented the Guardian. Trevor FitzGibbon was the New Mexico communications director for the Obama 2008 campaign and his organization was involved in some shady work
The Guardian was among the media outlets accusing Sad Puppies of being a white male campaign, and promoted NK Jemison as "the fantasy writer upending the 'racist and sexist status quo'"
The Guardian's Connie St. Louis wrote "stop defending Tim Hunt" about the space scientist who was forced to apologise for wearing a Barbarella shirt that a lady friend had designed for him.
The Guardian promoted Ellen Pao.
The Guardian was among the news organizations that wrote hit pieces on Palmer Luckey for supporting Trump.
The Guardian appointed Jimmy Wales of Wikipedia to its board. Wales has been seen with George Soros and a representative of DMI Trust / Ithmaar Bank.
The Guardian has a history of encouraging antisemitism and banning anyone who objects to it.
The Guardian is the largest recipient of advertising revenue from HSBC. The Guardian is owned by the Scott Trust whose board includes Anthony Salz, executive vice chairman of Rothschild, and Dame Liz Forgan, deputy board chair of British Museum which is sponsored by HSBC. HSBC laundered money for Sulaiman bin Abdul Aziz of al-Raji Bank which was part of Osama bin Laden's Golden Chain network of key financiers and whose US operations were known as the SAAR Foundation or Safa Group. "HSBC went on to launder money for Mexican and Colombian drug-cartels, criminal syndicates run out of foreign embassies, and countries under US sanctions like Iran and North Korea."
The Rockefellers, the Scardino family, and the British branch of Gamergate Leader 08/14/17 (Mon) 17:48:11 fd8fdf No.331045
File: b9e4317063e7d6a⋯.jpg (178.92 KB, 1024x768, 4:3, scar.jpg)
>> 330337
> Everything links back to the Guardian.
According to a report by Richard Pendlebury of the Daily Mail, the Media Standards Trust tried to usurp and replace the authority of the Press Complaints Commission. Pendlebury says they used a bogus research report and fake news reports in the Guardian to buff up their credentials, and were given unusually favorable coverage by the BBC.
Key figures include:
* David Bell - chairman of the Financial Times
* Julia Middleton - of Demos, Rockefeller Brothers, Common Purpose
* Helena Kennedy - President of the School of Oriental and African Studies (SOAS) and board member of the Institute for Strategic Dialogue
* Albert Scardino - Executive editor of the Guardian 2002-2004


  1. Image showing Guardian censorship of comment section

Retrieved from "

This page was last modified on 25 February 2015, at 22:25.</li>